computer

دنیا

computer

دنیا

روایت تصویری ازمرگ دیکتاتور/هواپیمای آمریکایی عامل توقف کاروان ق

روایت تصویری ازمرگ دیکتاتور/هواپیمای آمریکایی عامل توقف کاروان قذافی

یک روزنامه کانادایی به تشریح حوادث روز پایان کار قذافی پیش از رسیدن نیروهای انقلابی و کشته شدن وی و نیز نقش آمریکا در این میان پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که روایات مختلفی از عملیات انقلابیون در روز کشته شدن "معمر قذافی" در سرت منتشر شده، روزنامه نشنال پست کانادا روایت دیگری از این روز منتشر کرده که نقش آمریکا در آن قابل توجه است. بر اساس این گزارش، نیروهای ناتو از چند هفته قبل از این حادثه محل اختفای قذافی در سرت را شناسایی و یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی و چند هواپیمای دارای تجهیزات شنود را برای عملیات نهایی علیه وی آماده کرده بودند.

صبح روز پنجشنبه بیستم اکتبر ناتو از به راه افتادن کاروانی از خودروها از شهر سرت به سمت شمال غرب این شهر خبر دار شده و حرکات این کاروان را زیرنظر گرفت. به فاصله اندکی پس از آن یک جنگنده میراژ ارتش فرانسه با رساندن خود به بالای سر این کاروان کوشید با شلیک گلوله از حرکت آن جلوگیری کند، اما گویا موفق به این کار نشد.

 

مقامات ناتو که اطمینان یافته بودند، دیکتاتور لیبی در داخل همین کاروان است، مرحله بعدی عملیات خود را به اجرا گذاشتند. آنها هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را که در جزیره سیسیل مستقر شده و از طریق ماهواره از پایگاهی در نزدیکی لاس وگاس کنترل می شد، عازم این ماموریت کردند.

 

 

هواپیمای بدون سرنشین پریدیتور به محض رسیدن به هدف با شلیک چند موشک ضدتانک هلی فایر سعی در متوقف کردن کاروان کرد. به طوری که با اصابت موشکها به خودروهای جلوی کاروان، سرنشینان دیگر خودروها پیاده شده و پا به فرار گذاشتند.

 

در ادامه نیز قذافی و چند نفر از نزدیکانش با پیاده شدن از خودروی خود سعی کردند مکانی را برای در امان ماندن از حملات هوایی بیابند. در این هنگام شماری از انقلابیون با اطلاع یافتن از محل درگیری خود را به منطقه رسانده و اقدام به تیراندازی به سوی قذافی کردند که در این بین گلوله هایی به دیکتاتور اصابت کرد.

 

لحظاتی بعد انقلابیون قذافی را در حالی که مجروح و در یک کانال سیمانی در زیر جاده منتهی به سرت مخفی شده بود یافته و وی را از آنجا خارج کردند. به گفته شاهدان عینی، وی در این حالت برای نجات زندگی خود و در امان ماندن از ضربات انقلابیون خشمگین، به آنها التماس می کرد. با این حال بنا به گزارشها و تصاویر ویدئویی موجود، قذافی دقایقی بعد مرد.

 

فیلم لحظات پایانی عمر قذافی که با گوشی همراه به ثبت رسیده نشان می دهد وی لحظاتی پس از آنکه زنده و در حال ادای برخی کلمات است، جان باخته و جسدش توسط انقلابیون در یک خودروی گذاشته و از محل درگیری خارج می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد