computer

دنیا

computer

دنیا

ای کاش قذافی زنده دستگیر می شد

ای کاش قذافی زنده دستگیر می شد

رئیس جمهور سابق سوئیس که در دوران حکومت خود به طرابلس سفر کرده بود تا درباره آزادی دو گروگان سوئیسی با معمر قذافی گفتگو کند در واکنش به کشته شدن دیکتاتور لیبی گفت: امیدوار بودم که او را زنده دستگیر کنند تا در برابر یک دادگاه بین المللی محاکمه می شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "هانس رودولف مرتس" در گفتگو با روزنامه سوئیسی Tages Anzeiger گفت: من با این مرد و رژیم وی آنقدر خاطرات بد دارم که شاید هرگز نتوانم قبول کنم که وی مرده است و اگر وی بازهم در جای دیگری سر و کله اش پیدا شود اصلاً تعجب نخواهم کرد. من چیزهائی از او و رژیمش دیده ام که قابل وصف نیست.

وی در ادامه گفت: درباره بحران بین سوئیس و لیبی آنقدر گزارش های اشتباه داده شده که تا به امروز هویت شخص من و تلاشهایم بعنوان رئیس جمهور وقت سوئیس در اوج این بحران را خدشه دار کرده است. من می بایستی این اشتباهات گفته شده در این باره را تصحیح می کردم. ولی تا زمانی که او و رژیمش از بین نرفته بودند نمی توانستم این کار را بکنم. من همیشه در زیر پتک و سندان قرار داشتم. از یک سو این رژیم جنایتکار قرار داشت که نمی خواست گروگانهای سوئیسی را آزاد کند و از سوی دیگر، رسانه های گروهی سوئیس قرار داشتند که خواستار آزادی گروگانها بودند. من تا به امروز نمی توانستم در این باره صحبت بکنم زیرا کماکان رژیم قذافی وجود داشت و می توانست برای اتباع سوئیس در آن کشور خطرناک باشد.

مرتس گفت: من امیدوار بودم که وی را زنده دستگیر کنند و در برابر یک دادگاه بین المللی محاکمه می کردند. یعنی اینکه همه زوایای جنایات او در این 42 سال حاکمیت بر لیبی روشن شود و او مسئولیت آنها را بپذیرد. او فقط سوئیس را در فشار قرار نداد و اتباع آنرا به گروگان نگرفت، جنایات وی علیه مردم خودش بر همه عیان است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد